Om

Firmaet InfoTainment er en sammenlægning af medier og aktiviteter, der både er til information og underholdning.
Logoet er venligst udlånt af et forhistorisk bronzealderfolk, der levede på klipperne ude i Østersøen, det nuværende Bornholm. I form af helleristninger skitserede de deres mest effektive organisationstruktur, der består af 4 kernefunktioner og 16 aktiviteter.
InfoTainment bygger sin organisation på en denne urkraft.
Historien bag

Videoproduktionsselskabet molnit.dk, ved Vagn Molnit, åbnede mediet DKnews i 2003. Det var danmarks første egentlige privatejet videokanal med egne produktioner.
Frem til 2013 leverede molnit.dk mere 230 TV-udsendelser og nyhedsindslag til DR, TV2 og rigtig mange til DK4.
Fra starten var visionen, at “fjernsyn skal ses på nettet”.
Det blev også til over 1000 videoprogrammer for erhvervslivet, private og offentlige institutioner, turistorganisationer og rejsebranchen.
Efter den financielle krise, som selskabet overlevede ved hjælp af rationalisering og forenkling, reorganiserede molnit.dk sig i 2014 og blev til MOLNIT.TV.
Det første medie i det nye selskab blev den digitale videokanalen, 4minutter.tv.

Den 1. maj 2016

InfoTainment oprettes og er en realitet.
Synergicentret er et mediehus, der varetager fælles interesser og administrative opgaver, salg og markedsføring for de tilsluttede medier.
InfoTainment fungerer som cross medie mellem journalistmedia, bloggere, tekstforfattere,  podcastere, videoproducenter, forfattere og undervisere til lydbøger og e-learning, samt andre indholdsleverandøre.
På samme dag publiceres den første blog, journalistmediet; FerieBlogger.dk.